Sposób załatwiania skarg w KMP w Wałbrzychu.
Skragi obywateli oraz sposób ich załatwiania Znajdujące się poniżej pliki zawierają informacje o sposobie załatwiania skarg obywateli w Komendzie Miejskiej Policji w Wałbrzychu
W związku z aktualnie panującym zagrożeniem epidemicznym informujemy, iż obecnie w KMP w Wałbrzychu do odwołania wstrzymana została możliwość przyjęcia ustnej skargi do protokołu lub osobistego spotkania z Komendantem Miejskim Policji w Wałbrzychu.
Informujemy, iż skargi i wnioski w Komendzie Miejskiej Policji w Wałbrzychu można nadal składać :
1. Telefonicznie (uzyskanie informacji o sposobie złożenia skargi, wniosku):
• pod numerem - 47 87 518 69 - sekretariat Komendanta Miejskiego Policji w Wałbrzychu
• pod numerem - 47 87 519 97 - Zespół Kontroli Komendy Miejskiej Policji w Wałbrzychu
2. Faxem – numer - 47 87 518 02
3. Pocztą internetową na adres e-mailowy: komendant@walbrzych.wr.policja.gov.pl, skargi@walbrzych.wr.policja.gov.pl
4. Zwykłą pocztą na adres:
Komenda Miejska Policji w Wałbrzychu
ul. Mazowiecka 2
58-300 Wałbrzych
Prawo do powszechnego składania skarg i wniosków jest prawem zagwarantowanym wszystkim obywatelom przez Konstytucję Rzeczypospolitej Polskiej.
Tryb rozpatrywania skarg i wniosków regulują przepisy Działu VIII Kodeksu postępowania administracyjnego oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. (Dz. U. Nr 5 Poz. 46 z dnia 22.01.2002) w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
W KMP w Wałbrzychu skargi w imieniu Komendanta Miejskiego Policji w Wałbrzychu rozpatrywane są przez:
1/ Zespół Kontroli KMP w Wałbrzychu
2/ Komendantów podległych komisariatów w ramach swoich kompetencji
Skargi składać można osobiście lub listownie /muszą być podpisane i zawierać adres osoby składającej skargę/. Złożenie skargi drogą elektroniczną wymaga podania danych personalnych oraz adresu zamieszkania skarżącego. W niektórych przypadkach osoby, które złożą skargi tą drogą poproszone będą o osobistą rozmowę z prowadzącym postępowanie skargowe, bądź potwierdzenie jej osobistym podpisem.W przypadku skarg telefonicznych informuje się obywateli o konieczności osobistego zgłoszenia się lub przysłania skargi w formie pisemnej, gdyż w przeciwnym przypadku nie zostaną przeprowadzone czynności skargowe. W myśl przepisów kodeksu postępowania administracyjnego skargi wyjaśniane są nie później niż w ciągu miesiąca, bądź 14 dni (dot. parlamentarzystów i radnych).
Osoby składające skargi przyjmowane są przez Komendanta Miejskiego Policji Wałbrzychu lub jego zastępców we wtorki od godz. 15.30 do 17.00 oraz od godz. 9.00 do 14.30 w pozostałe dni robocze.
W imieniu Komendanta Miejskiego Policji w Wałbrzychu funkcjonariusze Inspektoratu Komendanta Miejskiego Policji w Wałbrzychu, przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków we wtorki w godzinach 12.00 do 17.00, w pozostałe dni robocze od 7:.00 do 15.00.
Komendanci Komisariatów Policji przyjmują interesantów w każdy dzień roboczy od 7:30 do 15:30, a w wyznaczonym regulaminem komisariatu Policji dniu - do 17:30.
Skarżący jest każdorazowo pisemnie informowany o sposobie załatwienia skargi. Takie zawiadomienie - oprócz oznaczenia organu, od którego pochodzi i podpisu z podaniem imienia, nazwiska, stanowiska osoby upoważnionej do załatwienia skargi - zawiera zawsze wskazanie sposobu załatwienia skargi. Nadto w przypadku niepotwierdzenia zarzutów obowiązkowo umieszcza się uzasadnienie faktyczne i prawne w celu dokładnego wyjaśnienia skarżącemu przyczyn, dla których skargę uznano za bezzasadną.
Rozmowy z interesantami przeprowadzane są zawsze w klimacie życzliwości i zrozumienia, z poszanowaniem godności. W uzasadnionych przypadkach natychmiast podejmowane są interwencje oraz działania zmierzające do wyjaśnienia problemów nurtujących obywateli. Każdy sygnał pochodzący od obywatela (instytucji) jest traktowany z należytą powagą. Taka postawa jest wyrazem otwartości Policji na problemy społeczeństwa.
Adres poczty internetowej dla skarg i wniosków KMP w Wałbrzychu:
skargi@walbrzych.wr.policja.gov.pl